Svar pa tal

Hur är det med svinvaccinet för er? Ska ni ta? Fran Sofia
Svar:
Jag ar faktiskt valdigt radd for vaccinet. Liksom svininfluensan skiljer sig inte fran vanlig influensa. Och med personer i min slakt som har jobbat med forskning pa sjukhus, sa vagar inte jag ta sprutan for det ar otroligt mycket kvicksilver i det. Vaccinet fanns innan svininfluensan, faktiskt. JAG vill inte ta det, men min mamma funderar pa att tvinga mig, haha. Fast just nu ar vaccinet slut i Westport. Tog slut pa en dag. Bara barn under 18 fick vaccinera sig ocksa.
Men jag kommer troligen ta vaccinet, bara inte i ar kanske!

Kommentarer
Postat av: Någon som brurkar kika in då och då:)

Hejsan! Brukar läsa din blogg lite till och från, faktiskt väldigt kul!:)



Men tänkte bara påpeka en sak med det där om kvicksilvret, det är faktiskt inte alls stor mängd i sprutorna. Man får i sig mer kvicksilver genom vanlig mat under ett par dagar än i själva sprutan. + att det är mer kvicksilver i en barnmatsburk , det används som konserveringsmedel. Så kvicksilvret i sig är nog inget att oroa sig för:)



Bara så du vet det! hihih vill inte låta som nån moralkärring, men ja.. ville bara ha det sagt!



Fortsätt uppdatera din blogg så kommer jag fortsätta läsa, och kommentera lite mera;)

Take care!

2009-11-12 @ 17:44:05
Postat av: Emma Hiltunen

jag ångrar lite att jag tog sprutan. för det man mådde ju som en 90åring efter.. :P

2009-11-13 @ 00:11:36
URL: http://emmmmmis.blogg.se/

Har kan du kommentera:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Har du en blogg?

Vad vill du säga?

Trackback
RSS 2.0