fragor om var jag bor

Just det, jag har fatt nagra fragor om exakt vari USA jag bor nagonstans.
Jag bor alltsa i Westport, Connecticut. Det ligger ungefar en timma med tag, norr om New York. Det ar en valdigt mysig liten stad. Paminner lite om Dalaro i Sverige (:

Anywayyys! Godmorgon pa er. Klockan ar nu 11.51 har hos mig och jag har nyss vaknat. Jag alskar att fa sova ut! Blev lite sent igar pga vissa program pa tvn, haha (: Men nu ar det fredag och jag ar peppad, for idag kommer min kompis tillbaka hem fran Sverige! Vill ni veta nagot kul?! Hon kom hit till Amerika en manad fore mig, hon ar 2 ar yngre an mig, borjade samma skola + vi hade en klass tillsammans. Och vi ar bada fran Sverige! Hon har varit ett jattebra stod for mig genom det har aret. Det har varit skont att ha nagon som pratar samma sprak som en sjalv. :)

Nu ska jag ata frukost, sa bloggar jag igen efter det!
Puss pa er alla underbara!

Kommentarer
Postat av: louise

Hejsan!

Om ett år så ska jag flytta med min familj till Usa ett år, någonstans nära New york. Jag ska själv gå på high school och kommer då vara 16 år.

Är såklart vääldigt nervös!

Hur är allting i Usa? Var det svårt att vänja sig med allting?

Hur går det i skolan, är det läskigt lr vad man ska säga?

Går det bra med engelskan?

Hehe, ja du ser, jag har lite frågor! :D Skulle va jääätte snällt om du svarade, är såå nyfiken om du kunde berätta hur allting är där borta !

kraam

2009-08-01 @ 20:53:11
URL: http://louiissee.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hej hej!

Jag var saklart ocksa valdigt nervos i borjan, men jag blev van efter ungefar 2 manader. Kanske for jag hade en svensk kompis, men det ar otroligt latt att kanna sig valkommen eftersom amerikanare ar valdigt utatriktade :)

High School ar underbart. Enligt mig ar det ett mycket lattare skolsystem har an i Sverige.

Och man vanjer sig jattelatt vid spraket :) Nar man har hort det varje dag i 2 manader sa kommer det flytande. Jag drommer och tanker pa engelska!

2009-08-01 @ 21:10:16
URL: http://fiausa.blogg.se/
Postat av: louise

Det kändes jätte bra att få höra lite om usa :D

Jag är liksom mest nervös med språket, fast jag egentligen inte ska vara det. Pratar ni engelska hemma också eller pratar ni svenska? :)

Kunde du typ "flytande" engelska innan du flyttade dit, eller vad hade du för kunskap i engelska språket?

Men jag kan tänka mig att det är underbart att bo där borta! Usa är ju liksom drömmen och där allt är möjligt :)

Tänkte bara undra också hur hurområderna ser ut där borta, hehe, jag kan få en bild av att det är sånna där läskiga kvarter, men jag har säkert fel uppfattning :) det finns säkert fina kvarter som är till "normala" familjer.

Jag slängde in min mail där så kan du svara i ett mail, Kramkram!

2009-08-01 @ 23:17:57
URL: http://louiissee.blogg.se/

Har kan du kommentera:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Har du en blogg?

Vad vill du säga?

Trackback
RSS 2.0