sad moment

For nagra dagar sedan markte jag ett litet hal i grenen av mina favoritbyxor. Det har nu blivit storre. Om jag sager nagot till mamma sa kommer hon bara saga at mig att slanga dom. Usch! Dom finns ju inte i affarer och dom sitter perfekt. Kommer aldrig att slanga dom.

Aja, sana har slappdagar far mig att tanka extra mycket pa mitt liv. Kollat pa college som jag vill ga pa, men saklart kostar dom $20,000+ per halvar att ga pa. Jag vet exakt vad jag vill jobba med och exakt var jag vill bo. Jag vill aldrig, aldrig nagonsin flytta till Sverige igen. Jag alskar Sverige, men jag kan inte se mig sjalv bo dar. Jag alskar svenska somrar, och svensk jul, men jag vill inte bo dar. Sa forsta mig inte fel, jag alskar Sverige, kommer alltid kalla mig svensk! Men jag tycker att ett liv i Amerika ar mycket mer spannande an ett liv i lilla Sverige, och nagra av er haller sakert med mig.
Min status pa Facebook fick en gammal kompis till mig att skriva "death to america" som kommentar. Sant gor mig otroligt frustrerad. Jag tar inte at mig och sjalvklart far folk ha sin egen asikt. Men manniskor som har en uppfattning av Amerika pga. dom senaste 8 aren och en opopular president, och aldrig ens har varit i USA, hatar jag. En del svenskar ar sa otroligt idiotiska. Amerika bestar inte av overviktiga, dumma manniskor som bara ater McDonald's och hatar resten av varlden. Om alla bara skulle komma over och se skillnanden pa kulturen sa skulle alla ha en annan uppfattning. Da skulle alla halla med mig om hur underbart det har landet ar. Jag kan utbilda mig till exakt vad jag vill, och jag kan borja redan i gymnasiet, genom att lasa teater/design/musik/whatever. Jag kan bo i en av varldens storsta modestader och skaffa mig mitt dromjobb som jag inte skulle fa om jag bodde i Sverige.
Sluta upp med Amerika-hatet, tack.


Kommentarer
Postat av: Sofia

love to america!

2009-10-05 @ 19:11:25
URL: http://gothigh.blogg.se/
Postat av: Lizette

För det första måste jag säga att jag verkligen gillar din blogg. Du lever ett spännande och händelserikt liv :) Sen så håller jag helt med dig. Själv är jag bokstavligen kär i amerika, har varit det så länge jag minns så när jag var 14 år åkte jag ensam dit för att hälsa på mina släktingar som bor i New York . De bor i ett väldigt vackert och bergigt område. Loved it!

2009-10-05 @ 20:38:42

Har kan du kommentera:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Har du en blogg?

Vad vill du säga?

Trackback
RSS 2.0